Έχουμε αναφερθή καί παλαιότερα σέ άρθρα μας ( εδώ καί εδώ), γιά τήν καταστροφική πορεία τών τοπικών Κοινωνιών, εξ αφορμής τής σχεδιασθείσης καί εφαρμοσθείσης βιαίας κατάργησης τών Κοινοτήτων, μέ τήν εφαρμογή τού ψευδωνύμου νόμου μέ τό όνομα "Καποδίστριας".
Η πρόσφατη εφαρμογή τού νέου νόμου διοικητικής διαίρεσης τής χώρας, μέ τό άλλο "βαρύγδουπο" όνομα "Καλλικράτης", ολοκληρώνει τό "έργο" τής προηγούμενης Νομοθεσίας, καί η κυριολεκτική ισοπέδωση καί συντριβή τών τοπικών κοινωνιών είναι πλέον, στό όνομα τής νεοταξικής "ανάπτυξης", πρό τών πυλών.
Καί, ενώ ο συντάκτης τού Νόμου 3852/2010 ( "Καλλικράτης") διατυμπάνιζε τήν "νέα Αρχιτεκτονική" τών "Τοπικών Αυτοδιοικήσεων", καί, γιά νά διακαιολογήσει τόν ισχυρισμόν του, επεκαλείτο τό όνομα τού περιφήμου Αρχιτέκτονος τής Αρχαίας Αθήνας καί τού Παρθενώνα (!), η οδυνηρή πραγματικότητα γιά τίς τοπικές κοινωνίες, αποδεικνύεται ότι, διαψεύδει τόν συντάκτη καί "ανάδοχο" τού νέου νόμου, καθ' ότι διαφαίνεται, ότι τό νέο πόνημα τής δωσιλογικής "κυβέρνησης" τού ΓΑΠ παραπέμπει μάλλον στόν δωσίλογο καί προδότη στρατηγό ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ τής Αχαϊκής Συμπολιτείας.
Τά όσα απίστευτα συμβαίνουν στούς μικρούς Οργανισμούς τής λεγομένης "Τοπικής Αυτοδιοίκησης", τούς Δήμους καί τίς Κοινότητες, είναι αδύνατον νά τά φαντασθή κάποιος, εάν δέν τά βιώσει ο ίδιος "από μέσα":
Διάλυση τών Κοινοτήτων, Απαξίωση κάθε δικαιώματος τών Τοπικών Κοινωνιών, Αντιδημοκρατικές καί χουντικής νοοτροπίας συμπεριφορές, Δικτατορική Λειτουργία τών "αρχόντων", Χλευασμός τών αναγκών καί τών δικαιωμάτων τών απλών ανθρώπων τού χωριού από τούς μεγαλοσχήμονες "ταλιμπάν" τής δήθεν "αυτοδιοίκησης". Όλα αυτά στό όνομα τής "ανάπτυξης" καί τής νεοταξικής απαίτησης γιά τήν συντριβή κάθε πολιτισμικού-ιστορικού-πολιτικού-Εθνικού χαρακτηριστικού, που κρατάει ακόμη ζωντανή τήν Ελληνικήν Επαρχία.
Μία μικρογραφία καί ένα μικρό δείγμα αυτής τής κατάντιας καί τής αθλιότητος, εις τήν οποίαν οδηγούν τίς τοπικές κοινωνίες οι δωσίλογοι καί οι νενέκοι, που κυβερνούν τόν τόπο, μπορεί κανείς νά αναγνωρίσει, διαβάζοντας μέ υπομονή τήν "τρίμηνη έκθεση" ενός ανθρώπου, τού Άγγελου Λιβαθινού, που απεφάσισε νά ασχοληθή μέ τά κοινά τού τόπου του, καί είναι σήμερα Κοινοτικός Σύμβουλος στό χωριό Καρδαμάς Ηλείας ( 1200 κατοίκων, σύμφωνα μέ τήν Γεν, Απογραφή τού 2001).
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Λιβαθινός Άγγελος
Καθηγ. Μαθηματικών
Κοινοτικός Σύμβουλος Καρδαμά
Οδός Σιδηροδρόμου (Αγ. Ιωάννου)
27200 Καρδαμάς Ηλείας
Τηλ. 26220-27293, κιν. 697819776
Ηλεκτρον. Ταχ/μείον: aktimon@gmail.com
Καρδαμάς, 08.04.2011
ΠΡΟΣ1) τούς Δημότες καί τούς Κατοίκους Καρδαμά
2) Συμβατικόν καί Ηλεκτρονικόν Τύπον Ηλείας
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
Αγαπητοί Συμπολίτες Καρδαμαίοι
Μέ τήν Ευχαριστήριον Επιστολήν μου, μέ ημερομηνία 10 Νοεμβρίου 2010, απηύθυνα τίς θερμές ευχαριστίες μου πρός όλους τούς συμπολίτες, οι οποίοι μέ ετίμησαν μέ τήν ψήφον τους στίς Εκλογές τής 7 Νοεμβρίου 2010 καί μέ εξέλεξαν Κοινοτικόν Σύμβουλον Καρδαμά.
Στήν Επιστολή μου εκείνη σάς υποσχέθηκα, ότι θα αγωνισθώ ανιδιοτελώς καί χωρίς διακρίσεις γιά τά συμφέροντα τού χωριού μας καί θά επιχειρήσω νά προωθηθούν γιά τήν λύση τους όλα τά κακοφορμισμένα προβλήματα τού Καρδαμά, αλλά καί θά καταβάλω όλες μου τίς δυνάμεις καί τίς γνώσεις μου, προκειμένου νά δρομολογηθούν λύσεις σέ προβλήματα τού χωριού μας, μέ στόχο νά ξεφύγει ο τόπος μας από τήν μιζέρια καί τήν κακομοιριά, στίς οποίες τόν κατεδίκασαν όσοι είχαν τήν ευθύνη τής διαχείρισης τών κοινοτικών μας πραγμάτων κατά τήν τελευταίαν 25ετία.
Εδεσμεύθηκα απέναντί σας επί πλέον, ότι θα σάς καθιστώ τακτικώς ενήμερους γιά τήν λειτουργία τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά, γιά τίς αποφάσεις του, γιά τίς συνεδριάσεις του, αλλά καί γιά τίς αποφάσεις τού Δημοτικού Συμβουλίου, οι οποίες θά έχουν άμεσο ενδιαφέρον γιά τό χωριό μας καί γιά τούς Καρδαμαίους.
Ήδη εξέπνευσε τό πρώτο τρίμηνο τού 2011, τού πρώτου έτους τής Δημοτικής περιόδου 2011-2014, καί επιθυμώ νά σάς ενημερώσω γιά τά κοινοτικά μας πράγματα, γιά τίς ενέργειές μου καί γιά τίς πρώτες διαπιστώσεις μου, όσο γίνεται παραστατικά καί περιληπτικά.
Λέμε «περιληπτικά» καί τό εννοούμε! Παρ’ ότι η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ αυτή είναι πολυσέλιδη, εν τούτοις είναι πράγματι «περιληπτική» γιά όσα άθλια συμβαίνουν στήν Κοινότητα Καρδαμά, μέ ευθύνη τού Προέδρου, αλλά καί τού Δημοτικού Κατεστημένου τής Αμαλιάδος!
Θερμή παράκληση: Μήν αποφύγετε νά διαβάσετε όλην αυτήν τήν ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ. Πέραν τής πλήρους ενημερώσεως, τήν οποία θά λάβετε, θά δοθή η δυνατότητα στόν κάθε Αναγνώστη νά κατανοήσει καί τούς λόγους, γιά τούς οποίους τό χωριό μας ευρίσκεται βυθισμένο στήν μιζέρια κατά τά τελευταία 15 χρόνια!
Καί, ίσως, προκύψουν σκέψεις, γιά τό τί πρέπει νά κάνει σύσσωμη η κοινωνία τού Καρδαμά, ώστε νά απαλλαγή από αυτό τό επονείδιστο άγος, πού τήν κρατάει ΟΜΗΡΟ τά τελευταία χρόνια! Εμείς θά τιμήσουμε τήν ψήφο, πού μάς δώσατε, καί , παρά τίς απίστευτες δυσκολίες καί τίς επονείδιστες μεθοδεύσεις τού Δημοτικού κατεστημένου, θά συνεχίσουμε αποφασιστικά καί χωρίς αναστολές ή απογοητεύσεις τόν αγώνα, πού σάς υποσχεθήκαμε.
ΣΕ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,
ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΥ ΑΡΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ, ΝΑ ΤΟ ΣΥΓΚΑΛΕΣΕΙ
Α) Εν πρώτοις, πρέπει νά γνωρίζετε, ότι τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά δέν έχει ακόμη συνεδριάσει ούτε μία φορά από τήν αρχή τού έτους, παρά τό γεγονός, ότι, σύμφωνα μέ τόν Νόμο, έπρεπε νά έχουν πραγματοποιηθή μέχρι τώρα τουλάχιστον τέσσαρες (4) συνεδριάσεις ( τουλάχιστον μία κάθε μήνα), καί παρά τό γεγονός, ότι εζήτησα δύο φορές εγγράφως νά συγκληθή τό Κοινοτικό Συμβούλιο, προκειμένου νά συζητήσουμε επείγοντα καί σοβαρά ζητήματα τού χωριού μας.
Επειδή είναι δικαίωμα τού κάθε συμπολίτη μας νά γνωρίζει τήν αλήθεια γι’ αυτήν τήν αδιανότητη κατάσταση στό Κοινοτικό μας Συμβούλιο, χωρίς νά προτίθεμαι νά επιρρίψω ευθύνες εκεί όπου αυτές δέν υπάρχουν, είμαι υποχρεωμένος νά σάς δηλώσω κατηγορηματικώς καί υπεύθυνα, ότι γιά τήν απίστευτην αυτήν αδράνεια τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά ( ενώ τά σοβαρά ζητήματα τού χωριού μας «τρέχουν» καί εμείς απλώς τά «παρακολουθούμε»!) τήν αποκλειστικήν ευθύνη φέρει ο Πρόεδρος, όπως θά φανή καί από τά παρακάτω εκτιθέμενα, αλλά καί ο Δήμαρχος σέ ό, τι αφορά τίς δικές του υποχρεώσεις απέναντι στίς Κοινότητες.
Β) Συμφώνως πρός τόν νέον Νόμο γιά τήν Τοπικήν Αυτοδιοίκηση, στό πρώτο τρίμηνο τού 2011 έπρεπε νά έχουμε αντιμετωπίσει, ως Κοινοτικό Συμβούλιο, υποχρεωτικώς τουλάχιστον τά εξής κεφαλαιώδη θέματα:
Ι) Τό Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης καί τό Ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα ( τού 2011) τής Κοινότητος Καρδαμά, προκειμένου νά ενταχθούν στά αντίστοιχα τού Δήμου μας
ΙΙ) Τόν Οικονομικό Προϋπολογισμό 2011 τής Κοινότητός μας, ώστε αυτός νά ενταχθή στόν Προϋπολογισμό τού Δήμου.
ΙΙΙ) Λειτουργία καί εξοπλισμός τού Γραφείου τής Κοινότητος Καρδαμά, Λειτουργία τού Κοινοτικού Συμβουλίου.
Γιά τά σοβαρά θέματα Ι) καί ΙΙ), μάλιστα, ο Νόμος ορίζει, ότι τό Κοινοτικό Συμβούλιο πρέπει νά υποβάλει εγκαίρως τίς εισηγήσεις του πρός τόν Δήμο, δηλαδή πρίν από τήν οριστικοποίηση τών Σχεδίων από τόν Δήμο, διότι εις περίπτωση, κατά τήν οποία τό Κοινοτικό Συμβούλιο αδρανήσει, τότε γιά τήν Κοινότητα αποφασίζει τό Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς τήν γνώμη τού Κοινοτικού Συμβουλίου!
Νά, επί παραδείγματι, τί ακριβώς προβλέπει τό άρθρο 86 τού Νόμου 3852/2010:
«4. Το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας με απόφαση που λαμβάνεται ένα μήνα τουλάχιστον πριν την κατάρτιση του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου, εισηγείται στην εκτελεστική επιτροπή με σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με τον επείγοντα χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της περιφέρειάς του και τις προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, τις δράσεις που πρέπει να περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου και τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν.
5. Στη συνεδρίαση του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας για τη λήψη των αποφάσεων της προηγούμενης παραγράφου, καλούνται οι κοινωνικοί φορείς της περιφέρειάς της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας, προκειμένου νά υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Εάν το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας δεν υποβάλλει εισήγηση εμπρόθεσμα στην εκτελεστική επιτροπή, το σχέδιο του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου καταρτίζεται χωρίς αυτήν».
Γ) Έχων υπ όψη μου τίς δεσμευτικά προθεσμιακές προβλέψεις τού Νόμου, επεχείρησα από τίς πρώτες ημέρες τού Ιανουαρίου νά συναντήσω τόν Πρόεδρο, προκειμένου νά τού ζητήσω τό αυτονόητο, δηλαδή τήν πραγματοποίηση Συνεδριάσεως κατά τό πρώτο δεκαπενθήμερο τού Ιανουαρίου. Επειδή κατέστη αδύνατον νά συναντήσω αυτοπροσώπως τόν Πρόεδρο, συνεννοήθηκα μέ τόν άλλον Κοινοτικόν Σύμβουλον, κ. Σωτηρόπουλον, προκειμένου νά τού μεταβιβάσει τό αίτημά μου αυτό. Πλήν, όμως, όπως μέ ενημέρωσε ο κ. Σωτηρόπουλος, ο Πρόεδρος αρνείτο νά συγκαλέσει τό Κοινοτικό Συμβούλιο!
Εν συνεχεία οι εξελίξεις μέχρι σήμερα έχουν ώς εξής:
ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΑΙΤΗΣΗ ΜΟΥ
ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
1) Επειδή ο Πρόεδρος, όπως συνηθίζει τά τελευταία χρόνια, κρατεί κλειστό τό Γραφείο τής Κοινότητος ( κακώς βέβαια), τήν 13ην Ιανουαρίου 2011 υποβάλλω ( διά τής Υπηρεσίας Πρωτοκόλλου τού Δήμου Ήλιδος) γραπτήν αίτηση πρός τόν Πρόεδρο γιά σύγκληση τού Κοινοτικού Συμβουλίου σέ συνεδρίαση ( Αριθ. Πρωτοκόλλου: 1055/14. 01. 2011), αναφέροντας καί τά επείγοντα θέματα Ημερήσιας Διάταξης ( όπως τά ανωτέρω). Τήν αίτηση αυτήν τήν κοινοποιώ καί στόν Ελεγκτή Νομιμότητος τής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος καί Ιονίων Νήσων, ο οποίος έχει τήν αρμοδιότητα τού πειθαρχικού ελέγχου επί τών αιρετών, που δέν λειτουργούν μέ βάση τόν Νόμο.
2) Τήν Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011, ειδοποιούμαι υπό τού Κοιν. Συμβούλου, κ. Σωτηροπούλου, ότι ο Πρόεδρος συγκαλεί τό Κοινοτικό Συμβούλιο γιά τό Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011. Ζητώ τήν γραπτή πρόσκληση, πού προβλέπεται από τόν Νόμον, ώστε νά ενημερωθώ γιά τά θέματα ημερήσιας Διάταξης, αλλά ο Πρόεδρος αρνείται νά στείλει γραπτή πρόσκληση, όπως οφείλει. Όμως, τό άρθρο 88 τού Νόμου 3852/2010 προβλέπει ακριβώς τά εξής:
«1. Το συμβούλιο της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του υποχρεωτικά τουλάχιστον μία (1) φορά το μήνα, καθώς και όταν το απαιτούν οι υποθέσεις της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας.
2. Ο πρόεδρος καλεί το συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση ή ηλεκτρονικά, στην οποία αναφέρονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Η πρόσκληση δημοσιεύεται στο γραφείο της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, και επιδίδεται στους συμβούλους τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση».
3) Παρά τό γεγονός, ότι η «συνεδρίαση» αυτή πραγματοποιείται χωρίς νά τηρηθούν οι διατάξεις τού Νόμου ( άγνωστα τά θέματα ημερήσιας Διάταξης!), προσέρχομαι στό Κοινοτικό Γραφείο τό Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011 γιά τήν συνεδρίαση. Εκεί, όμως, έκπληκτοι ακούμε τόν Πρόεδρο νά λέει, ότι «η συνεδρίαση είναι άτυπη(!), δέν έχει έλθει Γραμματέας γιά τά Πρακτικά», καί ότι « κανονική συνεδρίαση θά γίνει, όταν θά μάς ειδοποιήσει ο Δήμος». Ακόμη είπε: « η συνεδρίαση αυτή γίνεται μόνον, επειδή τήν ζητάει ο κ. Λιβαθινός». Βέβαια, πουθενά δέν προβλέπεται, ότι τά κοινοτικά Συμβούλια συνεδριάζουν μόνον όταν θά τά ειδοποιήσει ο Δήμος! Διότι τά κοινοτικά Συμβούλια συνεδριάζουν αυτοτελώς, όπως προβλέπεται στίς ανωτέρω εκτεθείσες διατάξεις ( άρθρο 88, παράγρ. 1,2).
4) Επειδή αυτό, τό οποίο πρέπει νά θέτουμε ως προτεραιότητα, είναι νά λειτουργεί τό Κοινοτικό Συμβούλιο, παρέμεινα σ’ αυτήν τήν «άτυπη συνεδρίαση» ( συνάντηση ήταν βέβαια καί όχι συνεδρίαση) καί υπέβαλα τήν πρόταση γιά καθορισμό τής ημέρας εκάστου μηνός, κατά τήν οποία θά πραγματοποιείται η προβλεπόμενη συνεδρίαση τού μηνός. Έτσι, απεφασίσθη ομοφώνως, η υποχρεωτική συνεδρίαση εκάστου μηνός νά πραγματοποιείται τό πρώτο Σάββατο τού μηνός αυτού ( μέ δυνατότητα τροποποίησης τής ημέρας, γιά λόγους ανωτέρας βίας). Εν συνεχεία, εζήτησα νά πραγματοποιηθή κανονική συνεδρίαση τό Σάββατο, 29 Ιανουαρίου, γιά νά υποβάλουμε εγκαίρως τίς εισηγήσεις μας πρός τόν Δήμο, αλλά ο Πρόεδρος αρνήθηκε νά γίνει συνεδρίαση μέσα στόν Ιανουάριο.
Κατόπιν τής αρνήσεως αυτής τού Προέδρου, καί μέ βάση τήν προηγούμενη απόφασή μας γιά τήν συνεδρίαση εκάστου μηνός, προέκυπτε, ότι η πρώτη τακτική κανονική συνεδρίαση θά γινότανε τό Σάββατο, 5 Φεβρουαρίου 2011. Γιά τήν συνεδρίασην αυτήν παρέδωσα στόν Πρόεδρο, προκειμένου νά συμπεριληφθούν στήν Ημερήσια Διάταξη, τά εξής σοβαρά θέματα, τά οποία έπρεπε νά συζητηθούν καί νά ληφθούν αποφάσεις επ’ αυτών:
Θ1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΡΔΑΜΑ:
* Νά είναι ανοικτό τό Γραφείο γιά τό κοινό επί δύο τουλάχιστον ημέρες τής Εβδομάδος
* Νά διατεθή από τόν Δήμο ένας Υπάλληλος γιά αυτές τίς ημέρες λειτουργίας τού Γραφείου, ώστε νά διεκπεραιώνεται η αλληλογραφία καί όλα τά σχετικά έγγραφα ΟΓΑ, ΕΛΓΑ, ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ, κ.λπ., καί εν γένει νά εξυπηρετούνται στό Κοινοτικό Γραφείο Καρδαμά οι Δημότες καί οι κάτοικοι τού χωριού μας
* Νά συνδεθή ( Ηλεκτρονικώς) τό Γραφείον απ’ ευθείας μέ τό Δημοτολόγιον τού Δήμου, γιά τήν άμεση καί επί τόπου έκδοση Πιστοποιητικών Οικογενειακής καί Προσωπικής καταστάσεως τών Δημοτών μας
* Νά διατεθή από τόν Δήμο ο απαραίτητος πρός τούτο εξοπλισμός: Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, Διαδίκτυο (Ιντερνέτ), εκτυπωτής, σαρωτής ( σκάνερ), φωτοτυπωτικό μηχάνημα) [ Άρθρα: 84 παράγρ. 1α, 89 παράγρ. 9, 91 τού Ν. 3852/2010, καί Άρθρα: Β4, Γ2, Γ3 τής Εγκυκλίου 49/ΑΠ 74572/29.12.2010 Υπ. Εσωτερικών]
Θ2) ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΡΑΣΗΣ-ΕΤΗΣΙΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ, μέ:
* Καταγραφή τών επειγουσών αναγκών τής Κοινότητος
* Αξιολόγηση καί ιεράρχησή τους
* Κοστολόγησή τους, ώστε( πρίν νά οριστικοποιήσει ο Δήμος τόν Προϋπολογισμόν του καί τά διαθέσιμα γιά τήν Κοινότητά μας κονδύλια) νά υποβάλουμε πρός τόν Δήμο αίτημα γιά διάθεση πρός τήν κοινότητά μας επαρκών καί συγκεκριμένου ύψους κονδυλίων από τόν Προϋπολογισμόν τού Δήμου, προκειμένου κατόπιν νά συντάξουμε τό τελικό ΕΤΗΣΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ- ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ καί τόν τελικόν ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΝ ΔΑΠΑΝΩΝ τής Κοινότητος, επί τῆ βάσει τών αναγκών, που θά έχουμε διαπιστώσει. [Άρθρα: 86 τού Ν. 3852/2010 καί Β4.5, Β4.6 τής Εγκυκλίου 49/ΑΠ 74572/29.12.2010 Υπ. Εσωτερικών]
ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΡΑΠΤΗ ΑΙΤΗΣΗ ΜΟΥ
ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
5) Εν αναμονή τής προγραμματισθείσης συνεδριάσεως τής 5ης Φεβρουαρίου 2011, περί τά τέλη Ιανουαρίου 2011, συνέβη στόν κ. Πρόεδρον αναπάντεχο οικογενειακό θλιβερό γεγονός.
Εθεωρήσαμε, λοιπόν, ανθρωπίνως δικαιολογημένη τήν παράλειψη τής πρόσκλησης τής πρώτης συνεδριάσεως τού Σαββάτου 5ης Φεβρουαρίου. Γιά τόν ίδιο λόγο, μέχρι τήν 5ην Μαρτίου 2011, ημέρα συμπληρώσεως 40ημέρου από τό θλιβερόν ως άνω γεγονός, αντιμετωπίζαμε μέ κατανόηση τήν μή σύγκληση τού Κοινοτικού Συμβουλίου, παρ’ ότι οι ημερομηνίες ήσαν εντόνως πιεστικές, γιά τίς εισηγήσεις μας πρός τόν Δήμον Ήλιδος ( Άρθρον 86 τού Ν. 3852/2010).
Αναμέναμε, βεβαίως, ότι θά συγκαλούσε ο κ. Πρόεδρος τό Κοινοτικό Συμβούλιο οπωσδήποτε αμέσως μετά τήν 5ην Μαρτίου 2011, καθ’ ότι τά πολλά θέματα τής Κοινότητος Καρδαμά, που εκκρεμούν, είναι σοβαρά καί οι ημερομηνίες μέχρι τήν λήξη τού 1ου τριμήνου τού 2011 είναι αρκετά πιεστικές, όπως περιγράφουμε καί στήν από 13.01.2011 πρώτην αίτησή μας.
Επειδή, όμως, μέχρι τό Σάββατο 12.03.2011 ο Πρόεδρος δέν συνεκάλεσε τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά, δηλαδή, λήγοντος τού 3ου μηνός τού έτους δέν είχε πραγματοποιηθή ούτε η πρώτη συνεδρίασή τού έτους, γι’ αυτό υπεβάλαμε πρός τόν Πρόεδρο δεύτερη γραπτήν αίτηση συγκλήσεως τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά γιά συνεδρίαση εντός τής εβδομάδος 14-20 Μαρτίου 2011, προκειμένου νά υποβάλουμε εγκαίρως τουλάχιστον τά απαραίτητα έργα 2011 γιά τήν κοινότητά μας, πρίν τά αρμόδια Όργανα τού Δήμου ολοκληρώσουν τήν διαμόρφωση τού Ετησίου Προγράμματος Δράσης καί Τεχνικού Προγράμματος τού Δήμου. ( ΑΠ. Δήμου Ήλιδος, 7023/14.03.2011).
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ-ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ- ΑΦΑΝΤΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ! – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
6) Τήν Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011, καί ενώ ο Πρόεδρος δέν είχε ακόμη συγκαλέσει τό Κοινοτικό Συμβούλιο επληροφορήθημεν από τό Διαδίκτυον ( Ιντερνέτ), ότι τό Δημοτικό Συμβούλιον Ήλιδος θά συνεδριάσει τήν Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011, μέ θέμα Η.Δ. τήν «Σύνταξη τού Τεχνικού Προγράμματος 2011».
Αλλά, παρ’ ότι τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά δέν έχει μέχρι τούδε συνεδριάσει, διεπιστώσαμε ότι στό κείμενο τού σχεδίου τού Τεχνικού Προγράμματος τού Δήμου δηλώνεται «ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΟΣΟ Τ.Σ.» ( δηλαδή πρόταση από τό Κοινοτικό μας Συμβούλιο!), γιά κάθε προβλεπόμενο έργο στήν Κοινότητα Καρδαμά! Δηλαδή, φέρεται τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά, νά έχει προτείνει «νέα έργα» καί μάλιστα «εισηγείται» καί συγκεκριμένο ποσόν, ως κόστος αυτού τού έργου, χωρίς αυτό νά έχει μέχρι τούδε πραγματοποιήσει ούτε τήν πρώτην συνεδρίαση τού έτους 2011!
Ποιός είναι αυτός, άραγε, που «πρότεινε» αντί τού Κοινοτικού μας Συμβουλίου τό εξευτελιστικό ποσόν τών 11.200 Ευρώ γιά «Έργα» 2011 στόν Καρδαμά; Τί άθλιες μεθοδεύσεις είναι αυτές;
Πέραν τής απαραδέκτου πλαστογραφίας, γίνεται αντιληπτόν, ότι απωλέσαμε ως Κοινότητα τήν δυνατότητα νά παρέμβουμε θεσμικώς στόν Δήμο μέ εισήγησή μας, προκειμένου νά προγραμματισθούν τά αναγκαία γιά τήν κοινότητά μας έργα εντός τού 2011, διότι ο κ. Πρόεδρος εμεθόδευσε, ως φαίνεται, κατά σαφή παράβαση τών κειμένων διατάξεων, τήν μή πραγματοποίηση συνεδριάσεως τού Κοινοτικού Συμβουλίου «τουλάχιστον ένα μήνα πρό τής συνεδριάσεως τού Δημοτικού Συμβουλίου Ήλιδος» καί εντός τού πρώτου τριμήνου τού 2011, όπως άλλωστε ζητούσαμε από τίς αρχές τού Ιανουαρίου 2011. Καί ο Δήμος, «στά κρυφά» καί χωρίς καμμία ντροπή, μάς «χρηματοδότησε» ως Κοινότητα 1200 κατοίκων γιά «Έργα» 2011 στόν Καρδαμά μέ τό «ιλιγγιώδες» ποσόν τών 11.200 Ευρώ ( ή 9,36 Ευρώ ανά κάτοικο Καρδαμά !!!).
Στήν συνεδρίαση, μάλιστα, τού Δημοτικού Συμβουλίου γιά τήν ψήφιση τού Τεχνικού Προγράμματος 2011 δέν παρευρέθη ο Πρόεδρος ως όφειλε. Παρευρέθη, όμως, ο υποφαινόμενος καί εζήτησε τόν λόγο γιά νά μιλήσει ως άτομο ( Κοινοτικός Σύμβουλος), αλλά πλήρως «δημοκρατικά» δέν τού ἐδόθη ο λόγος. Αυτοί, λοιπόν, κανόνισαν καί εψήφισαν τά πάντα γιά εμάς, χωρίς εμάς καί χωρίς τήν γνώμη μας!
Πρίν από τήν συνεδρίαση τού Δημοτικού Συμβουλίου, εφρόντισα ώστε αυτό νά λάβει γνώση, ότι δέν έχει ακόμη συνεδριάσει τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά. Συγκεκριμένα, τήν 17 Μαρτίου 2011, υπέβαλα πρός τήν Εκτελεστικήν Επιτροπή τού Δήμου Ήλιδος ( μέ Κοινοποίηση: Πρόεδρον τού Δημοτικού Συμβουλίου, Αρχηγόν τής Μείζονος Μειοψηφίας κ. Κότσιφα Σάκη, κ. Κολόσακα Άγγελον τής Λαίκής Συσπείρωσης, κ. Νικολόπουλον, Ελεγκτή Νομιμότητος, καί στούς Καρδαμαίους Δημοτικούς Συμβούλους Μητσόπουλον Σωτήρη καί Παρασκευόπουλον Γεώργιον) ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ γιά τίς Δράσεις καί τά ΕΡΓΑ, έτους 2011, γιά τήν Κοινότητα Καρδαμά, ώστε νά τεθούν υπ’ όψη τού Δημοτικού Συμβουλίου( αφού τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά δέν συνεδριάζει μέ ευθύνη τού Προέδρου). Βέβαια, τήν πρότασή μου τό Δημ. Συμβούλιο τήν παρέκαμψε!
ΑΝΑΦΟΡΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Γ.Γ. ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΟΣ-ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
7) Κατόπιν αυτής τής απαραδέκτου καταστάσεως καί τής απίστευτης μεθοδεύσεως τού Προέδρου «νά μήν καλεί εγκαίρως τό Κοινοτικό μας Συμβούλιο σέ συνεδρίαση»(!), υπέβαλα ( 17 Μαρτίου 2011), πρός τόν Γ.Γ. τής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτ. Ελλάδας-Ιονίου καί πρός τόν Ελεγκτή Νομιμότητος τής ιδίας κρατικής Υπηρεσίας, αναφορά περί παρακώλυσης λειτουργίας τού Κοινοτικού Συμβουλίου υπό τού Προέδρου καί άρνησής του νά συγκαλέσει σέ Συνεδρίαση τό Συμβούλιο τής Τοπικής Κοινότητος Καρδαμά Ηλείας ( τού Δήμου Ήλιδος), επικαλούμενος καί τά σχετικά άρθρα τού Νόμου ( Ν. 3852/2010, Άρθρα 84, 86, 88, 234, 266, 267).
ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ-
ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟΝ
8) Τήν Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011, επληροφορήθηκα στήν αγορά τού χωριού(!), ότι τό Κοινοτικό Συμβούλιο θά συνεδριάσει τό Σάββατο, 2 Απριλίου 2011! Πλήν όμως, ούτε γραπτή πρόσκληση είχα λάβει μέ τά Θέματα τής Ημερήσιας Διάταξης, ούτε υπήρχε αναρτημένη πρόσκληση στό Κοινοτικό Γραφείο όπου προσέτρεξα γιά νά πληροφορηθώ, ούτε μού εστάλη ηλεκτρονικώς πρόσκληση γιά τήν συνεδρίαση αυτήν ( όπως προβλέπει ο νόμος), αλλά ούτε καί προφορικώς μέ ενημέρωσε ο Πρόεδρος!
Πρόκειται, ασφαλώς, γιά απίστευτη αυθαιρεσία καί παράβαση καθήκοντος, αλλά καί γιά απροκάλυπτη προσβολή προσώπων, νόμων καί θεσμών από τήν μεριά τού Προέδρου τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά. Καί σέ μία τέτοια εκδήλωση γελοιοποίησης τού θεσμού τού Κοινοτικού Συμβουλίου υπό τού Προέδρου, κανείς εχέφρων δέν θά εδέχετο νά συμμετάσχει.
Επειδή, όμως, όπως σημειώνω παραπάνω, αυτήν τήν στιγμή διεξάγεται από τήν μεριά μου ένας απίστευτος αγώνας γιά νά εξασφαλισθή τό αυτονόητο, δηλαδή τουλάχιστον η κανονική καί σύμφωνα μέ τόν νόμο λειτουργία τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά, καί γιά νά σταματήσει επί τέλους η απαράδεκτη πρακτική τού παρελθόντος νά μήν συνεδριάζει σχεδόν ποτέ τό Κοινοτικό Συμβούλιο στόν Καρδαμά, εθεώρησα φρόνιμο καί επιβεβλημένο νά παρευρεθώ στήν συνεδρίαση, προκειμένου νά «σώσουμε» ό τι μπορούμε πλέον!
Στό Κοινοτικό Γραφείο, τό Σάββατο 2 Απριλίου 2011, επληροφορηθήκαμε από τόν Πρόεδρον, ότι «η συνεδρίαση είναι άτυπη»(!) πάλι, καθώς δέν υπήρχε εξουσιοδοτημένος Υπάλληλος γιά τήν τήρηση τών Πρακτικών! Σέ ερώτησή μου πρός τόν Πρόεδρο, «γιατί δέν έχει έλθει Γραμματέας γιά τήν τήρηση τών Πρακτικών», η απάντηση ήτανε «δέν έχει ορίσει ακόμη Υπάλληλο τό Δημοτικό Συμβούλιο», καί ότι «η άτυπη αυτή συνεδρίαση γίνεται γιά νά συζητήσουμε τά θέματα, που έχει θέσει ο κ. Λιβαθινός»!
Εξήγησα στόν κ. Πρόεδρο, ότι είναι ανώφελο νά γίνει συζήτηση, τήν στιγμή κατά τήν οποίαν δέν θά καταγραφούν οι όποιες αποφάσεις μας στά Πρακτικά, ώστε νά είναι έγκυρες. Εξήγησα, κατόπιν, στόν κ. Πρόεδρο, διότι φαίνεται ότι δέν τό εγνώριζε, ότι τόν Υπάλληλον, ο οποίος αναλαμβάνει τήν σύνταξη τών Πρακτικών τών συνεδριάσεων τού κάθε Κοινοτικού Συμβουλίου που δέν έχει δικόν του Γραμματέα, δέν τόν ορίζει τό Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά ο Δήμαρχος μέ απόφασή του στήν αρχή τής Δημοτικής περιόδου, όπως ορίζει ο νόμος!
Καί, αμέσως, υπέβαλα τήν πρόταση:
«Ως Κοινοτικό Συμβούλιο, νά συντάξουμε καί νά αποστείλουμε έγγραφο πρός τόν Δήμαρχο, μέ τό οποίο νά τού επισημαίνουμε τήν ουσιώδη καί θεμελιώδη παράλειψή του γιά τήν λειτουργία τού Κοινοτικού Συμβουλίου μας, ότι δηλαδή δέν έχει ακόμη ορίσει τόν Υπάλληλον, ο οποίος θά τηρεί τά Πρακτικά τών συνεδριάσεων, μέ αποτέλεσμα νά παρακωλύεται η λειτουργία τού Κοινοτικού Συμβουλίου μας. Εν συνεχεία, στό ίδιο έγγραφο νά ζητάμε από τόν Δήμαρχο, νά ορίσει αμέσως Υπάλληλον, όπως ορίζει ο Νόμος, διότι τίς αμέσως επόμενες ημέρες πρέπει νά συνεδριάσουμε, προκειμένου νά διαμορφώσουμε τό ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2011-2014 γιά τόν Καρδαμά ( Έργα καί δράσεις γιά τήν περίοδο 2011-2014, όπως προβλέπει ο νόμος), αλλά καί γιά νά συζητήσουμε καί άλλα σοβαρά καί επείγοντα θέματα τής Κοινότητός μας».
Η πρότασή μου έγινε ομόφωνα αποδεκτή, τό έγγραφο τό συνέταξα χειρογράφως καί, αφού υπεγράφη από όλους μας καί σφραγίσθηκε, ανέλαβε ο Κοινοτικός Σύμβουλος, κ. Σωτηρόπουλος, νά τό υποβάλει στό Πρωτόκολλο τού Δήμου, γιά νά τό παραλάβει ο Δήμαρχος. Τό έγγραφον αυτό τού Κοινοτικού μας Συμβουλίου πρός τόν Δήμαρχο, έλαβε στόν Δήμο αριθμόν πρωτοκόλλου: 9051/4-4-2011.
9) Σήμερα, που συντάσσεται αυτή η ενημέρωση, θά συνεδριάσει τό Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου νά ψηφίσει τόν ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΝ τού Δήμου γιά τό 2011. Φυσικά, ο Προϋπολογισμός είναι συντεταγμνένος στήν Βάση τού Τεχνικού Προγράμματος 2011, τό οποίον εψηφίσθηκε, χωρίς τήν γνώμη τού Κοινοτικού Συμβουλίου Καρδαμά, καί τό οποίο πιστώνει στόν Καρδαμά τό εξευτελιστικό ποσόν τών 11.200 Ευρώ γιά «Έργα» στήν κοινότητά μας ( 9,36 Ευρώ ανά κάτοικον!!!).
ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΣΥΓΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
10) Προκειμένου, πλέον, νά μήν επαναληφθούν τά ίδια απαράδεκτα φαινόμενα, νά αγνοηθή δηλαδή τό Κοινοτικό μας Συμβούλιο καί στήν επικείμενη σύνταξη τού ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2011-2014 ( όπως έγινε μέ τόν Προϋπολογισμόν καί μέ τό Τεχνικό Πρόγραμμα 2011), καί επειδή υπάρχουν καί τρέχουν σοβαρά προβλήματα στό χωριό μας, τά οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, επιβάλλεται νά συνεδριάσει νομίμως τό Κοινοτικό Συμβούλιο Καρδαμά τίς αμέσως επόμενες ημέρες.
Καί, εάν ο Δήμαρχος δέν υλοποιήσει τήν υποχρέωση, που έχει από τόν Νόμο, νά ορίσει αμέσως Υπάλληλο γιά τήν τήρηση τών Πρακτικών ( όπως έχουν πράξει άλλοι Δήμαρχοι ανά τήν Ελλάδα, ήδη από τήν αρχή τού έτους), θά ελεγχθή αρμοδίως, αλλά γιά τό πρόβλημά μας υπάρχουν προσωρινές λύσεις, αρκεί νά υπάρχει η θέσηση από τόν Πρόεδρο καί από τά μέλη τού Κοινοτικού Συμβουλίου μας:
Στήν συνεδρίαση, που θά πραγματοποιηθή, έχουμε δικαίωμα ως Κοινοτικό Συμβούλιο, νά ορίσουμε μέ απόφασή μας ένα από τά μέλη τού Συμβουλίου ως Πρακτικογράφο αυτής τής συγκεκριμένης συνεδρίασης , ή έναν άλλον δημότη γιά τόν σκοπόν αυτόν. Ουδείς μπορεί νά αμφισβητήσει τήν εγκυρότητα ενός τέτοιου Πρακτικού, καί ο Ελεγκτής Νομιμότητος είναι βέβαιον, ότι θά πιστοποιήσει τήν εγκυρότητα αυτήν, εάν ζητηθή η γνώμη του.
Η ανωτέρω αίτηση θά δοθή εγγράφως τίς αμέσως επόμενες ημέρες πρός τόν Πρόεδρον, αλλά γίνεται δημόσια καί από τήν θέση αυτήν, καί καλούμε τόν Πρόεδρον νά συγκαλέσει πάραυτα Κοινοτικό Συμβούλιο, μέ θέματα, τά οποία έχω ήδη υποβάλει πρό πολλού, αλλά καί μέ τό κεφαλαιώδες θέμα τού ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2011-2014.
Αγαπητοί συμπολίτες,
όπως κατανοείτε, τά πράγματα δέν είναι καθόλου ευοίωνα, κυρίως διότι ο Πρόεδρος δέν φαίνεται διατεθειμένος νά εγκαταλείψει εύκολα συνήθειες τού παρελθόντος, οι οποίες οδήγησαν τό Κοινοτικό Συμβούλιο σέ απαξίωση καί σέ ουσιαστική κατάργησή του.
Δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο τά πράγματα, καθ’ ότι φαίνεται, ότι ο Δήμαρχος καί οι άλλοι υπεύθυνοι τού Δήμου, άν δέν παροτρύνουν, τουλάχιστον ανέχονται ή συντηρούν αυτήν τήν διαλυτική πορεία τών Κοινοτικών Συμβουλίων, διότι έτσι εξοστρακίζουν «ενοχλητικές γνώμες» τών Κοινοτικών Συμβουλίων καί διότι «τούς βολεύει» αυτή η απραξία τού κάθε Κοινοτικού Συμβουλίου, γιά νά «κάνουν αυτοί ανενόχλητοι τίς δουλειές τους», όπως, δηλαδή, εξυπηρετεί τούς ίδιους!
Πιστεύω, ότι, εάν δέν κατορθώσουμε νά θέσουμε σέ κανονική καί σύμφωνα μέ τόν νόμο λειτουργία τό Κοινοτικό Συμβούλιο, τότε τά προβλήματα τού χωριού μας θά παραμένουν άλυτα καί θά οξύνονται σέ βάρος όλων τών Καρδαμαίων. Καί θά μείνει μόνον η άθλια καί ελεεινή επιδίωξη τών «ταλιμπάν» τής τοπικής αυτοδιοίκησης, νά παρακαλάει ο Δημότης τόν Δήμαρχο ή τόν Πρόεδρο, ακόμη καί γιά τά απαράγραπτα δικαιώματά του στόν τόπον , όπου ζεί.
Μία τέτοια καταστροφική καί προσβλητική γιά τούς Δημότες μας πορεία οδηγεί στήν κοινωνική σήψη καί γι’ αυτό θά τήν αντιπαλαίψουμε μέ κάθε τρόπο.
Γι’ αυτό, άλλωστε, εκλεγήκαμε, καί όχι γιά νά κατακτήσουμε κάποιους «τίτλους»!
Στό κάτω-κάτω, τέτοιους «τίτλους» προσωπικά δέν τούς χρειάζομαι.
Παραμένω, λοιπόν, μαχητής γιά τά προβλήματα τού χωριού μας, που δικαιούται ένα καλλίτερο παρόν καί μέλλον, παραμένω δίπλα σέ κάθε Δημότη, ο οποίος, ανεξάρτητα από τό εάν μέ εψήφισε ή όχι, μπορεί νά υπολογίζει στίς προσπάθειές μου γιά τήν λύση τού όποιου τοπικού προβλήματος, που τόν αγγίζει άμεσα.-
Μέ εκτίμηση
Άγγελος Λιβαθινός
Κοινοτικός Σύμβουλος Καρδαμά
Αγαπητέ Κύριε Λιβαθινέ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαρά στο κουράγιο σου. Και μόνο ότι μπόρεσες κι άντεξες να συντάξεις το συγκλονιστικό αυτό σημείωμα, είναι ένας αξεπέραστος άθλος... Κόλαφος στους ξεδιάντροπους εξουσιαστές μας που ξεπέρασαν και τους νενέκους και τους λοιπούς εφιάλτες του τόπου μας (ο καημένος ο κάθε προεδράκος δεν είναι παρά ένα μικρό "σαρίδι" στο μεγάλο σκουπιδοτενεκέ της άθλιας Τροϊκανής Καμαρίλας που μας κυβερνά). Το συγκροτημένο κείμενό σου παράλληλα είναι μάθημα αυτοδιοικητικής ευσυνειδησίας για όλους μας.
Σου βγάζω το καπέλο και νοιώθω περήφανος που σε γνώρισα!
Σωτ. Σωτηρόπουλος ΔΙΒΡΗ
Αγαπητέ Κύριε Σωτηρόπουλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλήν Ημέρα!
Μέ καθυστέρηση απαντώ στό σχόλιό σου, διότι κάποια προβλήματα υγείας μέ εκράτησαν μακρυά από τήν Επικαιρότητα ( είμαι καλά, πάντως), καί μόλις σήμερα τό εδιάβασα.
Σέ ευχαριστώ γιά τά καλά σου λόγια, αλλά γνωρίζεις πολύ καλά ( από τήν σύντομη γνωριμία μας) τίς πεποιθήσεις μου, ότι δηλαδή η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στά κοινά ή θά είναι "συμμετοχή" γιά ιδιοτελείς σκοπούς ( όπως συμβαίνει, δυστυχώς, στίς περισσότερες τών περιπτώσεων) ή θά έχει τά χαρακτηριστικά τής ολόθερμης καί ανυπόκριτης ανταπόκρισης στήν αγωνία καί στόν αγώνα τών τοπικών κοινωνιών νά ξεφύγουν από τόν θανατηφόρο εναγκαλισμό τους από τό κατεστημένο τής ιδιοτέλειας, τής συναλλαγής, τής διαπλοκής καί εν τέλει τής κοινωνικής σήψης.
Άλλωστε, τά έχεις βιώσει καί εσύ καί τά βιώνεις όλα αυτά τά θλιβερά, που συμβαίνουν στόν τόπον μας σήμερα.
Γιά φαντάσου, αυτό, που έλεγε πρίν από 101 χρόνια ο Ελ. Βενιζέλος γιά τό καταργηθέν υπ' αυτού Βαυαρικόν "Δημοτικόν σύστημα", χαρακτηρίζοντάς το "...όργανον καταδυναστεύσεως τού λαού εις χείρας τών φατριών...", αποκαλύπτεται σήμερα "εις όλον του τό μεγαλείον"!
Δυστυχώς, ζούμε μίαν ιδιότυπον "τοπικήν", Δημοτικήν καί Κοινοτικήν Χούντα.
Άν πρόκειται νά αλλάξει κάτι σ' αυτόν τόν τόπον πρός όφελος τών ανθρώπων τής καθημερινότητος καί τού μόχθου, δέν περιμένω νά αρχίσει από τίς πόλεις! Αυτές, έχουν καταφέρει νά τίς ευνουχίσουν οι "αυτοδιοικητικοί" νταβάδες! Καί απομένουν μόνον τά χωριά, που ακόμη "σπαρταρούν" στήν "θεσμική" καί στήν "παραθεσμική" ασφυξία, που τούς επιβάλλουν οι ίδιοι νταβάδες!
Γι' αυτήν καί μόνον τήν αγωνία επιβίωσης τών τοπικών κοινωνιών αξίζει τόν κόπο νά δίνει κανείς τόν καλόν αγώνα!
Καί πάλι ευχαριστώ, καί σού εύχομαι καλήν Λαμπρή, καί δύναμη, γιά νά συνεχίζεις τούς καλούς καί ανυπόκριτους αγώνες σου, γιά τό καλό τής Ιστορικής Δίβρης, που τόσο πολύ αγαπάς!
Άγγελος Λιβαθινός, ΚΑΡΔΑΜΑΣ